Her gün tabelalar görüyoruz - bunlar yaşamın önemli bir parçası. Caddeden aşağıya doğru sürün ve hangi hızda en yakın şehre gideceğinizi gösteren yol işaretleri ile karşılaşacaksınız. İşyerinde, okullarda, caddelerde ve her yerde toplanan sağlık ve güvenlik işaretlerini keşfedeceksiniz. Yiyecek almak için şehre gidin ve dükkan tabelasının bol olduğunu fark edeceksiniz. Çalışma saatleri artı indirim ve indirimler de gösteriliyor
Peki, tabela tam olarak nedir? Tabela genellikle, bir izleyiciye bilgi iletmeyi amaçlayan herhangi bir grafik ekran olarak tanımlanır.
Tabelaların Amacı Nedir?
Tipik olarak, tabela birkaç ortak amaca hizmet etme eğilimindedir: tanıtım, tanımlama, bilgi verme, talimat verme veya güvenlik bilincini arttırma. Açıklayıcı olarak:
Reklam ve Pazarlama (Advertising and Marketing)
Genellikle şirketler veya kuruluşlar tarafından reklam ve pazarlama amacıyla kullanılır. Reklam istifleri başlangıçta kendilerini şirketler için bariz bir çözüm olarak sunarken, bu amaç için kullanılabilecek başka işaretler de vardır. Diğer dış mekan tabela çözümleri ve bina kaplamaları, bir markanın reklamını yapmanın alternatif ve başarılı bir yoludur.
Cazip Müşteriler
Mağaza tabelaları (hem içeride hem dışarıda) bir şirkete iş çekebilir. Müşterileri dışarıdan çekmek için, vitrinler merak yaratmada ve müşterileri içeri girmeye teşvik etmede başarılı olabilir.
Tanınma
Oldukça basit, tabelalar genellikle kişilerin bir yeri veya markayı tanımasına veya tanımlamasına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. Örneğin, işaretler hangi tuvaleti kullanacağımızı belirlememize yardımcı olur. Markalar açısından, yıllar içinde, Coca-Cola ve Starbucks anında tanınabilir işaretler haline geldi.